5 cech dobrego sprzedawcy

dobry_sprzedawca
0

Najlepsi z najlepszych sprzedawców mogą się pochwalić podobnym zestawem wysoko rozwiniętych umiejętności. Jeśli sam chcesz się taki stać, również powinieneś mieć te cechy.

Umiejętność słuchania

Podstawą dobrej komunikacji jest aktywne słuchanie. Polega ono na autentycznym zainteresowaniu tym, co mówi Twój rozmówca, chęci poznania jego oczekiwań. Dobry handlowiec potrafi więc słuchać i zna techniki, które mu w tym pomogą. Stawia na pytania otwarte, potrafi używać parafraz i odzwierciedlenia. Dzięki temu może zrozumieć potrzeby klienta, a przez to zaproponować mu najbardziej dopasowany do jego potrzeb produkt.

Znajomość produktu, który sprzedajesz

Dobry handlowiec wie co sprzedaje – zna specyfikację produktu, jego wady i zalety. Ma wiedzę na temat branży, wie jakie są najnowsze trendy i tendencje. Niewątpliwym atutem będzie techniczne wykształcenie związane ze sprzedawanym produktem. Klient chce mieć pewność, że kupowany produkt jest najlepszą możliwą opcją na rynku – żąda więc twardych danych, których sprzedawca nie da rady mu dać bez wiedzy merytorycznej.

Umiejętności negocjacyjne

Handel to często negocjacje – my chcemy sprzedać nasz produkt za jak najwyższą cenę, klient chce kupić za jak najniższą. Aby dojść do porozumienia satysfakcjonującego dla obu stron, konieczna jest znajomość technik negocjacyjnych i umiejętność ich stosowania. Dzięki ich znajomości dobry handlowiec jest w stanie osiągnąć większe zyski, przy zachowaniu wysokiego poziomu zadowolenia klienta.

Nastawienie na klienta

Dla handlowca najważniejszy powinien być klient oraz zrozumienie jego potrzeb. Najlepsi nie tylko wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów, lecz również potrafią je uprzedzać i przekraczać. Cechuje ich zaangażowanie w sprawę klienta, a także tworzenie profesjonalnej i przyjaznej atmosfery. Budowanie pozytywnych i długofalowych relacji przełoży się na sukces w teraźniejszości oraz w przyszłości, a także na szereg rekomendacji.

Pewność siebie

Handlowiec nie może się bać kontaktu z ludźmi, nowych wyzwań czy niespodziewanych sytuacji. Dodatkowo musi być również pewny swojej wiedzy na temat produktu oraz korzyści, które może on przynieść kupującemu. Pewność siebie w zachowaniu i tonie głosu powoduje, że handlowiec jest wiarygodny w oczach klienta.

Powiązane wpisy

  • Jan 1, 1970
    Negocjacje w sprzedaży

    Negocjacje są nieodłączną częścią sprzedaży. Tymczasem wielu sprzedawców nie ma podstawowej wiedzy z tej dziedziny. Uważają oni, że umiejętność prowadzenia negocjacji to coś co się..

    0 Czytaj więcej
  • Jan 1, 1970
    Jak sobie radzić z…

    Nie ma handlowca, który na swojej drodze nie spotkałby trudnego klienta. Pomimo iż jest to sytuacja trudna dla sprzedającego, to dobry fachowiec nawet takie spotkanie..

    0 Czytaj więcej
  • Jan 1, 1970
    Fakty i mity na…

    Każdy z nas ma na co dzień kontakt ze sprzedażą i sprzedawcą. Wydaje się nam, że wiemy jak wygląda ta praca. Tymczasem to właśnie przez..

    0 Czytaj więcej
  • Jan 1, 1970
    Zalety pracy w sprzedaży

    Sprzedaż to fascynująca i dynamiczna branża. Kiedy już wsiąkniesz w ten fach, nie będziesz chciał go zmienić. Co wpływa na atrakcyjność tej pracy? Wysokie wynagrodzenie..

    0 Czytaj więcej
  • Jan 1, 1970
    Trudności w pracy w…

    Praca sprzedawcy z pewnością jest bardzo satysfakcjonująca, ale nie należy do najłatwiejszych. Co sprawia największą trudność sprzedawcom? Zapoznaj się z tymi trzema punktami! Niska podstawa..

    0 Czytaj więcej
  • Jan 1, 1970
    Jak zacząć pracę w…

    Zacząłeś myśleć o karierze sprzedawcy? Dobry wybór! To obecnie jeden z najgorętszych zawodów. Nieważne czy się uczysz i dopiero myślisz o wyborze swojej dalszej ścieżki,..

    0 Czytaj więcej

Skomentuj