Fakty i mity na temat pracy w sprzedaży

sprzedaz_fakty_i_mity
0

Każdy z nas ma na co dzień kontakt ze sprzedażą i sprzedawcą. Wydaje się nam, że wiemy jak wygląda ta praca. Tymczasem to właśnie przez taką postawę narosło wiele mitów na temat sprzedaży, z których trzy najpopularniejsze obalamy poniżej!

Każdy może sprzedawać (i to z sukcesami)

MIT: Sprzedaż to nic trudnego. W handlu może pracować każdy, kto jest pewny siebie, „ma gadane” i dobrze wygląda. Nie potrzeba specjalistycznej wiedzy. Brak studiów uczących tego zawodu tylko to potwierdza.

FAKT: Nowoczesny handel jest wymagających zajęciem – trzeba wykazać się interdyscyplinarną wiedzą oraz umiejętnościami. Poza znajomością technik sprzedaży, wywierania wpływu, teorią negocjacji czy też posiadaniem odpowiednich cech osobowości, handlowiec musi posiadać również dużą wiedzę na temat oferowanego przez siebie produktu.

Dobrym sprzedawcą trzeba się urodzić

MIT: Dobrzy handlowcy to tacy, którzy swoją osobowością potrafią „uwieść” klienta. Nie można więc odnieść sukcesu jako sprzedawca, bez zestawu cech, z którymi człowiek się rodzi.

FAKT: Otwartość, ekspresyjność oraz komunikatywność zdecydowanie pomagają w pracy handlowca. Nie są jednak czynnikami decydującymi o sukcesie. Najbardziej liczy się wiedza merytoryczna na temat oferowanego produktu, umiejętność odpowiedzi na potrzeby klienta oraz znajomość technik wspomagających sprzedaż. Najlepsi handlowcy to połączenie wiedzy oraz cech charakteru ułatwiających pracę w tym zawodzie.

Liczy się cena

MIT: Nie ważne jaki produkt masz do sprzedania – klient patrzy jedynie na cenę. Możesz więc mieć super produkt, być niesamowitym sprzedawcą, ale klient i tak wybierze produkt najtańszy.

FAKT: Oczywiście cena to istotne kryterium – ale nie najważniejsze. Liczy się jakość produktu oraz jego dopasowanie do oczekiwań klienta. Nie bez znaczenia są również umiejętności handlowca – jeśli zrozumie, czego naprawdę chce kupujący i wybada jego potrzeby, to będzie w stanie zaoferować mu najlepszą dla niego ofertę. Co wcale nie oznacza najtańszą.

Powiązane wpisy

  • Jan 1, 1970
    Negocjacje w sprzedaży

    Negocjacje są nieodłączną częścią sprzedaży. Tymczasem wielu sprzedawców nie ma podstawowej wiedzy z tej dziedziny. Uważają oni, że umiejętność prowadzenia negocjacji to coś co się..

    0 Czytaj więcej
  • Jan 1, 1970
    Jak sobie radzić z…

    Nie ma handlowca, który na swojej drodze nie spotkałby trudnego klienta. Pomimo iż jest to sytuacja trudna dla sprzedającego, to dobry fachowiec nawet takie spotkanie..

    0 Czytaj więcej
  • Jan 1, 1970
    Zalety pracy w sprzedaży

    Sprzedaż to fascynująca i dynamiczna branża. Kiedy już wsiąkniesz w ten fach, nie będziesz chciał go zmienić. Co wpływa na atrakcyjność tej pracy? Wysokie wynagrodzenie..

    0 Czytaj więcej
  • Jan 1, 1970
    5 cech dobrego sprzedawcy

    Najlepsi z najlepszych sprzedawców mogą się pochwalić podobnym zestawem wysoko rozwiniętych umiejętności. Jeśli sam chcesz się taki stać, również powinieneś mieć te cechy. Umiejętność słuchania..

    0 Czytaj więcej
  • Jan 1, 1970
    Trudności w pracy w…

    Praca sprzedawcy z pewnością jest bardzo satysfakcjonująca, ale nie należy do najłatwiejszych. Co sprawia największą trudność sprzedawcom? Zapoznaj się z tymi trzema punktami! Niska podstawa..

    0 Czytaj więcej
  • Jan 1, 1970
    Jak zacząć pracę w…

    Zacząłeś myśleć o karierze sprzedawcy? Dobry wybór! To obecnie jeden z najgorętszych zawodów. Nieważne czy się uczysz i dopiero myślisz o wyborze swojej dalszej ścieżki,..

    0 Czytaj więcej

Skomentuj