Praca: Account Manager

Kariera Account Managera

Account manager to osoba, na której barkach spoczywa trudne zadanie, czyli budowanie dobrych relacji między obecnymi lub nowymi klientami, a firmą. To bardzo odpowiedzialne stanowisko więc żeby się o nie starać trzeba spełniać kilka warunków m.in posiadać doświadczenie w szerokopojętym marketingu, a także być odpowiednio wykształconym. Umiejętności takie jak praca pod presją czasu, a także smykałka do negocjacji nie są wymagane, ale miło widziane. Jeżeli planujesz obrać taką ścieżkę kariery, żeby finalnie objąć stanowisko Account Managera w swojej firmie to w tym artykule znajdziesz kilka cennych wskazówek.

Kim jest Account Manager?

W języku polskim ciężko jest znaleźć dosłowne tłumaczenie tego zawodu jednak najprościej rzecz ujmując Account Manager to swojego rodzaju opiekun klienta odpowiedzialny za przedłużanie oraz podpisywanie nowych umów i kontraktów. Niektórym osobom to stanowisko może kojarzyć się z księgowością (eng. accountantksięgowy), ale jak możecie się domyślić jest to błędne skojarzenie.

Do obowiązków osoby sprawującej to stanowisko należy:

  • Nawiązywanie dobrych kontaktów z klientami – kreatywne i zachęcające prezentowanie oferty własnej firmy, budowanie zaufania i dobrych relacji z klientem, badanie rynku oraz potrzeb klienta, a także regularne składanie raportów z zebranych informacji.
  • Sprzedaż – tworzenie atrakcyjnych ofert, pozyskiwanie nowych klientów i dbanie o to, by aktualni klienci pragnęli jak najdłużej korzystać z obecnych usług.
  • Projekty i zarządzanie – Account Manager to odpowiedzialna funkcja w firmie, do której obowiązków należy także prowadzenie i nadzorowanie obecnych projektów marketingowych. Niektóre z agencji rozdzielają te obowiązki powołując osobę zwaną Project Managarem jednak najczęściej to właśnie Account Manager zajmuje się tego typu rzeczami.

Opiekun klienta – jakie umiejętności są przydatne?

Account manager z prawdziwego zdarzenia przede wszystkim powinien posiadać umiejętność szczegółowego planowania działań, a także trzymanie się tego planu i realizowanie go krok po kroku. Dbając o projekty powinien zwracać uwagę na najmniejsze szczegóły, bo to przecież one tworzą spójną całość. Dodatkowe umiejętności ułatwiające pracę na stanowisku opiekuna klienta to bez wątpienia kreatywność i otwartość na innych ludzi – grunt to zrobić dobre wrażenie na klientach!

W kwestii wykształcenia jest różnie ponieważ posiadanie wykształcenia wyższego nie jest warunkiem koniecznym, ale osoby, które ukończyły kierunki ekonomiczne czy kierunki związane z marketingiem z pewnością będą radziły sobie lepiej. Do listy cech dobrego account managera warto dopisać bardzo dobrą znajomość języka angielskiego, a także posiadanie prawa jazdy kat. B.

Praca z klientami nie zawsze należy do tych najłatwiejszych dlatego warto wyszkolić w sobie wysoką odporność na stres, a także nieustannie trenować swoje zdolności komunikacyjne – jest to szczególnie ważne przy pozyskiwaniu nowych klientów dlatego, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz!

Zalety i wady pracy jako Account Manager

Praca w tym zawodzie, tak jak w przypadku wielu innych ma swoje plusy i minusy. W pierwszeństwie warto przyjrzeć się tym dobrym stronom. Opiekun klienta i praca w branży sprzedaży jest pracą przyszłościową, która gwarantuje możliwości rozwoju i poszerzania swoich kompetencji. Account Manager to osoba, która jest zorientowana czym zajmują się wszystkie oddziały w firmie, a dzięki temu istnieje możliwość brania udziału w wielu szkoleniach i projektach, które procentują zdobytą wiedzą i doświadczeniem.

To stanowisko stworzone jest z myślą o ludziach, którzy preferują dynamiczny tryb pracy.

Dodatkowym plusem jest sam kontakt z klientami – daje to możliwość zapoznania wartościowych, doświadczonych ludzi z branży, którzy chętnie podzielą się swoją wiedzą.

Niestety jest też kilka minusów. Dużo obowiązków i praca w ciągłym biegu bardzo często skutkuje stresem i czasem bywa tak, że ciężko pogodzić wiele zadań jednocześnie dodatkowo dotrzymując wszystkich założonych terminów. Account Manager to reprezentant swojej firmy, żołnierz na pierwszej linii frontu, którego zadaniem jest pozyskanie klienta i podpisanie nowego kontraktu.

Wynagrodzenie i możliwość awansu

Ciężko podać konkretną sumę mówiąc o zarobkach Account Managera jednak jedno jest pewne – pensja jest przyzwoita względem wszystkich obowiązków, którymi opiekun klienta może się zająć. W tym zawodzie istnieje również możliwość awansu na wyższe szczeble (co oczywiście wiąże się z większymi zarobkami) jednak, ale nie w każdej firmie ścieżka kariery wygląda tak samo – posady te najczęściej są dopasowane do indywidualnych potrzeb firmy.

Account Manager to stanowisko dla osoby otwartej na innych ludzi, łatwo nawiązującej kontakty z klientami oraz pewnej siebie. Stres mimo swojej obecności nie może paraliżować żadnych działań, a wszelkie zaplanowane zadania zawsze muszą zostać zrealizowane. Nie jest to łatwe, jednak warto się starać – branża sprzedaży jest branżą przyszłości!

Skomentuj, dodaj opinię

Ostatnie posty

Esprzedawca.pl to portal dla sprzedawców i pracodawców. Znajdziesz tu oferty pracy w sprzedaży oraz bazę sprzedawców i specjalistów sprzedaży.

Regulamin | Polityka prywatności

Kontakt

Esprzedawca.pl
kontakt@esprzedawca.pl
tel.: +48 517 161 232

Ta strona korzysta z plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close