Trudności w pracy w sprzedaży

Praca sprzedawcy z pewnością jest bardzo satysfakcjonująca, ale nie należy do najłatwiejszych. Co sprawia największą trudność handlowcom? Zapoznaj się z tymi trzema punktami!

Niska podstawa wynagrodzenia

Wynagrodzenie handlowca najczęściej składa się z dwóch części: podstawy oraz prowizji od sprzedaży. Często prowizja jest bardzo niska – oscyluje w granicy płacy minimalnej. Zdarza się również, że wynagrodzenie to tylko prowizja – czyli ile wypracujesz, tyle zarobisz. Wysokie zarobki w handlu są możliwe przy wypracowywaniu wyników – a więc uzyskiwaniu korzystnych prowizji. W wielu firmach wprowadzone również zostały normy sprzedażowe, które często są niemożliwe do osiągnięcia. Stres wynikający z niepewności zarobku zdecydowanie można zaliczyć do największych minusów tej pracy. Presja czasu związana z koniecznością wyrobienia zysków dla firmy, również nie działa pozytywnie na człowieka.

Praca z klientem – duży stres

Wspomniany wcześniej stres towarzyszy sprzedawcy również w innym momencie jego pracy. Sprzedaż to praca z ludźmi i jak każde działanie tego typu obciążone jest dużą dozą niepewności oraz nieprzewidywalności. Nie każdy klient jest przyjaźnie nastawiony – zdarzają się sytuacje, w których trzeba sobie poradzić z byciem tzw. „nieproszonym gościem”, a przy tym należy pamiętać o konieczności sprzedaży produktu. Do tego nigdy nie przewidzisz reakcji klienta. W pracy mogą zdarzyć się „trudni” klienci, którzy swoim zachowaniem potrafią wpędzić człowieka do grobu. Opanowanie i cierpliwość zdecydowanie pomagają w takich sytuacjach.

Niski prestiż zawodu

Przeciętna osoba myśląc o handlowcu ma przed oczami domokrążcę naciągającego ludzi na niepotrzebne rzeczy o zdecydowanie zbyt wysokiej cenie. Według nich dla sprzedawcy liczy się tylko zysk i aby ten zysk osiągnąć posuną się nawet do oszustwa. Te przykre stereotypy sprawiają, że zawód handlowca nie jest postrzegany jako prestiżowy i pożądany. Tymczasem rzeczywistość jest całkowicie inna – dobry sprzedawca ma przede wszystkim na celu zadowolenie klienta i spełnienie jego oczekiwań, tak by w przyszłości kupujący do niego powrócił.

Skomentuj, dodaj opinię

Esprzedawca.pl to portal dla sprzedawców i pracodawców.

Kontakt

Esprzedawca.pl
ul. Marszałkowska 333
Warszawa

Ta strona korzysta z plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close